GotM - Forge - Trenger litt mer tid med smeden (Fucoc Forever)

Fucoc Forever



Fucoc Forever er bloggen til en gift tobarnsmamma som blogger om alt fra mammatilvrelsen, skjnnhetsprodukter og alt annet som mtte fenge. Takk for din tid og velkommen tilbake!

Legg til som venn

Meny


Widges

Kjp Marine Matrix for bedre hr og hud!

Miljvennelige naturprodukter til barn p ett sted:

Norske blogger

GotM - Forge - Trenger litt mer tid med smeden

Jeg fikk helgen 26 - 29 april mulighet til spille Forge gratis p Steam, i et hp om at jeg skulle kjpe det. Etter noen timer med spillet sitter jeg med litt blandede flelser. La oss ta de litt fort i starten. De positive aspektene ved spillet er at det er kjapt, enkelt og underholdene. Hektisk er vel ordet jeg leter etter. P den andre siden er det ingenting i spillet som gir meg noen gleder eller en grunn til fortsette spille det.


Forge har valgt plassere seg i en unik plass i den kompetative flerspillerverdenen p internett. Med et kampsystem som gir deg tilnrmet litt variasjon i et MMO, til kravet om ferdigheter nok til sikte med vpen, legger den seg en fin plass mellom spill som World of Warcraft og Team Fortress 2. Forge er veldig morro, til tross for dets nvrende begrensninger.

Forges begrensinger penbarer seg s fort du starter spillet. Spillet tvinger deg til spille gjennom en opplring, hvor du kan lre om alle klassene og hvordan de fungerer, men spillet forteller deg aldri om de forskjellige spillmodusene du mter p. I tillegg til dette gir ikke spillet deg noe annet valg enn trykke p 'spill'-knappen, for s sende deg p en tilfeldig server, hvor de spiller en tilfeldig modus. nr du er ferdig med et spill, endres det bde bane og modus. Dette gjr det litt forvirrende med hva mlet med modusen er, og spillere ender ofte opp med fokusere p kills fremfor utfre oppgavene. Dette er veldig frustrerende nr du alene lper mot motpartens relikvium og ingen dekker hverken frontparten din eller ryggen din. Jeg endte flere ganger som et slakt i gaten grunnet lagarbeid som ikke fungerer. Noe som er trist ettersom spillet belnner deg for lagarbeid.


S fort du er i et spill gjr Forge det veldig lett bli fordypet i spillet. Spillets klasser er delt opp for fylle klassiske MMORPG arketyper, noe som gjr det lett komme inn i dersom du har litt erfaring fra MMO. Siden bevegelse er s viktig i spillet, og siden du kan bruke nesten alle evnene dine mens du er i bevegelse, flte jeg det var et drlig valg ha egenskaper fra knappene 1-8. Dette gjr det veldig vanskelig kaste avnene p 6-8 uten at det blir kronglete, og dette har kostet meg livet flere ganger enn n. Enkelt sagt, hvis du ikke beveger deg nr du spiller Forge, spiller du ikke Forge srlig lenge av gangen.

Designet av klassene i Forge skiller seg i tillegg ut da alle egenskapene er perfekt balansert for kunne virke sammen med, og kontre de andre klassene. Shamanklassen er spillets dedikerte healer, og kan holde hele laget i live om han blir beskyttet. Hvis han dog blir angrepet, har han en evne som senker hastigheten til sine fiender, og gir ham evnen til hoppe enormt hyt i noen sekunder. Dette hjelper Shamanen komme unna de fle snikmorderene, mens snikmorderen p sin side har en evne som forflytter seg direkte bak en fiende den ser p. Hvis snikmorderen blir oppdaget derimot, kan den fordufte i en sky av ryk. Selv spillets bueskyter; Stifinneren har evner som setter en stopper for fiendenens bevegelsesevne. Det ha en byeskyter i et slikt spill kan virke som en urettferdig fordel, noe som er tydelig p spillets strre, pne baner, men alle spillets klasser har styrker og svakheter som kan utnyttes. Forutsatt at man har ferdigheter nok.


P samme mte er synergien mellom de forskjellige klassene veldig god, og spillet begrenser ikke valget ditt til kun en av hver klasse p laget, men det later til at de spillerene som har en god variasjon av alle klassene, oftest klarer seg best. Shamanen holder alle friske, mens Portvakten gr inn og srger for tiltrekke seg all opmerksomhet. Dette gir Snikmorderen, Stifinneren og Pyromanen muligheten til ta ned det andre laget med evner som gir mye skade. Det ta ned en fiende i Forge tar lang tid, ettesom alle klassene har en mengde med helse som likner mer et MMO fremfor en FPS. Til tider blir det veldig kaotisk nr du spiller med folk som ikke interesserer seg for lagspill, men potensialet ligger der for godt lagspill og tilogmed klaner.


Det spille bra og hjelpe laget ditt gir deg poeng, og viktigst av alt, erfaringspoeng. Disse poengene kan brukes til ke nivene til hvilken som helst av klassene til niv 99. Poengene er kontobundet og ikke karakterbundet, s selv om du spiller med en Shaman, kan du bruke poengene dine p Pyromanen din. Noen niver vil gi deg poeng s du kan endre karakteren din litt. Dette resulterer i at jo hyere niv, jo mer kan du spesialisere karakteren til mten du foretrekker spille. Du vil i tillegg kunne lse opp variasjoner til egenskapene dine, titler og nye kostymer. Egenskapvariasjonene er mest spennende vente p, og jeg fler det er et drlig valg mtte la spillerene vente s lenge som niv 99 fr de virkelig kan lage den karakteren som passer deres spillestil. Eksempelvis, Stifinneren har en egenskap som kamuflerer ham og gjr ham usynlig, men han kan ikke bevege seg uten bryte kamuflasjen. Dette kan endres med fordeler og ulemper nr han fr nok niver til endre denne egenskapen. Siden kostnaden p niver nrmest ker eksponesielt, fler du deg maktesls nr det gr s sent komme opp i niv. Du fler deg litt nedsltt.


Vurdering

Forge er et underholdene spill med et bra kampsystem, men mange av elementene som skal til for gjre det til et bra spill ser ut til mangle. Det som ligger i spillet er gy, men valgmulighetene og restriksjonene gjr det spille p den mten du vil vanskelig, og mer til et sjansespill. Flere baner, flere balanserte klasser, muligheten til se gjennom tilgjengelige servere og muligheten til optimalisere karakterene dine p et tidligere tidsdpunkt er bare et ftall av de tingene som ville gjort Forge til et BRA spill. Det du fr n til den prisen fles mer som et beta-spill med et godt grunnlag.

Skriv en ny kommentar

Siste innlegg

Siste kommentarer

Lenker

hits